Kjære alle sammen...

Kjære alle ansatte i barnehagen. Jeg slår ikke barna mine, hvis det er noen som kanskje fikk en viss følelse av det i dag. Jeg var bare så utrolig dum å lukke porten før minsten stakk ut... Det skulle jeg selvsagt ikke ha gjort. Dette førte til tyve minutters hysterisk skriking før jeg fikk tvunget ham ned og fast i bilstolen, mot hans vilje.

Kjære innehaver av dyrebutikken på Ski storsenter. Jeg er redd for at fiskene ute i de store akvariene kan ha fått varige mén etter i dag. De var avledningsmanøver for hysterisk ettåring. De er kanskje vant til det, uten at det skal forsvare denne oppførselen. Vanligvis får ikke mine barn lov å holde på sånn, men i dag var en slik løsning eneste utvei.

Kjære dere to bak disken på Lille persille. Det ble utrolig mye søl, den pizzaen var egentlig god, men det var visstnok ikke dét hans høyhet ettåringen hadde tenkt seg i dag. Størstemann spiste alt, det er ikke vanlig, så ta det som en kompliment. På den annen side; deres bord er nøyaktig like høye som rett under øyet til minsten, og kanten er skarp. Bordene ser kule ut de, men spesielt barnevennlige er de vel ikke. Blåveisen er ganske tydelig, men synet virker ok nå, og det virker ikke som han er spesielt plaget av hevelsen lenger.

Kjære butikkdame på Lucky Duck. Det var absolutt ikke intensjonen å ta den såpedispenseren og løpe ut. Den var bare så fin og oransje med snirkler, og utrolig morsom å trykke på. Heldigvis tok du det med et smil. Kanskje er det høyst vanlig at ettåringer stikker av med såpekopper, for alt det jeg vet.

Kjære kassadame på Ultra. Jeg har ikke for vane å gi bort barna mine. Akkurat i dag virket det bare som en utrolig god idé da jeg foreslo det. Spesielt siden ettåringen allerede hadde begynt å kalle deg mamma.

Kjære onkel politi. Jeg er redd det gikk litt for fort på vei hjem, jeg kan ha vært på grensen til tap av førerkort. Dette på grunn av ovennevnte episoder. Det skal aldri gjenta seg!

Kjære fastlege. Vennligst foreskriv 20 valium.

Med vennlig hilsen Dragemamma

Kommentarer

  1. Jeg heier på deg etter dagens episoder :)
    og heier på alle andre som også får dagene farget av små menneskers vilje :)

    Petrinehilsen :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue