Teknisk avdeling

Her i huset er det jeg som tar meg av shopping. Klær til gutta (og av og til også til pappaen deres), vaskemidler og det meste av mat. Mannen tar seg av innkjøp av mer teknisk art. Det er utrolig hva man kan få på nettet, og mens jeg sjekker ut liletordivel.no og muffeladen.no med jevne mellomrom er det andre sider det surfes på av min bedre halvdel (og sidene er helt i orden, lovlige og barnevennlige altså).

Skal vi ha flatskjerm, er det ikke bare å gå ut og kjøpe en - å nei, det må sammenlignes og sjekkes omtaler og tenkes nøye gjennom. Fra han begynte å ønske seg en til nå er det kommet sikkert to nye teknologier på banen, og enda flere alternativer å sjekke ut. Tydeligvis er denne jakten halve moroa.

Jeg husker den gangen han ønsket seg projektor og lerret - han maste om dette så lenge at jeg var helt på gli, og så skulle vi plutselig ikke ha det likevel. Nå er jeg forsåvidt fornøyd med tv-en vi har, men det er klart at kommer det en flatskjerm inn her, skal jeg da se på den også. Nå som jeg endelig har lært meg å bruke den fancy-schmancy multifunksjonsfjernkontrollen vi simpelthen måtte ha her i fjor, er det jo en lek å se på tv...

Igrunn har jeg ikke så mye jeg skulle sagt, for det er ikke jeg som betaler. Til nød kan jeg få litt medbestemmelse når det gjelder utseende, tingene skal jo tross alt stå i rom hvor jeg også oppholder meg. Jeg ønsket meg bittesmå høyttalere som ikke vises, men det går visstnok ikke an, så de vi har er ganske store, men til gjengjeld i kirsebærfinish og ikke svarte - et kompromiss altså. Jeg setter ikke engang blomster oppå, såpass har jeg forstått...

Sønnens mp3-spiller er stjålet, som nevnt i et tidlige innlegg, så det er jo en mulighet til å shoppe noe nytt - jeg ville da gått og kjøpt en tilsvarende spiller, men teknisk avdeling her i huset har det ikke sånn. Det må erstattes med noe annet, noe nyere og bedre og mer spennende. Så nå er det dvd-spiller til bilen, med mp3, cd-spiller og usb det jaktes på. Jaja...

Siden den snertne røde Ferrarien (laptop, ikke bil...) snart går i frø, trengs oppgradering av maskinparken i heimen, og det er allerede kommet noe til far. Hvorfor da ikke kjøpe noe mor ønsker seg!? Har drevet lobbyvirksomhet en god stund nå, og endelig - lørdag dumpet det ned i posten, min nye lille Vivienne Tam HP mini-PC, bitteliten og med dårlig kapasitet, men hva gjør vel det når den har snirkler og blomster og er rosa og rød og utrolig kul?! Jeg også forstår at ram og hertz og tommer og sånt er viktig, jo høyere tall desto bedre er det, men jeg bryr meg ikke så lenge den er fiiiiin... I tillegg finnes det matchende mus - og jeg kan ut og shoppe ny pc-veske. Ikke kom her og påstå at damer ikke er interessert i tekniske finesser 'a!

Og hvis Sivert spør, er det ikke YouTube på denne...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?