Kjæledyr

Kampfisken vår døde da vi var i Paris en langhelg, så fisk har vi ikke lenger

Pinnedyret Kåre døde for et par uker siden, etter en langvarig kamp mot kjedsomheten. Det betyr at vi heller ikke lenger har pinnedyr

Nå ønsker eldstemann seg ordentlige dyr

- Mamma, kan vi få en hund?

- Du får spørre pappa!

- Kan jeg spørre?!

- Ja, lykke til!

- Vil ikke han ha hund?

- Nei, det tror jeg ikke

- Kan vi få katt da? Det har jeg lyst på

- Du får spørre pappa

- Ja! Det skal jeg. Vil han ha katt da?

- Nei

- Vil du ha katt?

- Ja, det er ikke jeg som stopper den prosessen hos oss

- Vi kunne kanskje fått kanin da? Vil du ha kanin, mamma?

- Du får spørre pappa

- Eller høner. Jeg har lyst på høner. Da kan vi få egg hver morgen

- !!!

- Høner hadde vært kult! Hvor mye koster det å kjøpe høner? Hvor får man egentlig kjøpt høner?

Han får spørre pappa

Lykke til!

Kommentarer

  1. Her i huset har vi en pappa og en storebror som tilsammen er allergisk for pelsdyr og de fleste andre typer kjæredyr. Storebror lever i håpet om å vokse av seg allergien. Hvordan planer de har for tiden for å gjøre pappan kvitt allergien aner jeg ikke, men de har stadig gode ideer for nye typer dyr og ikke minst oppbevaringsmuligheter som gjør at pappan muligens skulle slippe unna plager... Blir nok ikke noe dyr her de første årene nei, men de lever i håpet. Er jo litt søtt det da. :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue