Mikaelisfeiring

I dag er det Mikaelisfest på skolen. Foreldre kan gjerne komme og se på spillet, men må gå før motsprøvene. Jeg har ikke fått vite noe om hva tredje skal gjøre. De skal visstnok svare Ja, når læreren spør om noe. Det er den informasjonen jeg har der jeg står i skolegården og venter.

For en gjeng flinke barn! Tredjeklasse er dverger. Jeg vet at sønnen hater eurytmidraktene, særlig hatten. Men det viser han ikke i dag.


Dette er ikke den urolige klassen vi hører rykter om. Med barn som løper vilt rundt, bråker og ikke hører på læreren. Som ikke vil være med, og som forstyrrer de andre.



Dette er en klasse som har øvd på sanger, bevegelser og lært legenden om St. Mikael og ridder Georg som bekjemper dragen. Dette er barn som tar oppgaven alvorlig, til tross for hattene. Barn som gjør mye mer enn bare å svare Ja. Barn som er fornøyde når spillet er over og det gode har seiret over det onde. Barn som har stolte mammaer med tårer i øynene.

Nå er det motsprøver som står for tur, med bind for øynene og store farer som må overvinnes. Men der får ikke mamma være med.

Jeg henter nok en modig og lykkelig gutt i ettermiddag, antar jeg.

Kommentarer

  1. Motsprøver har jeg aldri hørt om ( men så har jeg heller aldri vært innenfor dørene på en steinerskole...). Er det noe i retning av det de videregående elevene i Drammen gjorde......?? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, de er nok litt mer uskyldige her. Har smakt på kaffepulver med bind for øynene, gått med nakne føtter i svamper og vann, tatt hendene oppi spaghetti. Til stor glede!

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue