Komitéarbeid og bjørk og sånn

Jeg er delegat i årets 17. mai-komité for klassen til sønnen. Det er ikke bare-bare.

I tillegg til å skaffe premier til lykkehjulet, levere en pakke pølser og lomper, gjerne spelt, huske å ta med fem poteter til potetløpet, skaffe ti personer til dugnad den 16. og lage vaktliste til steinløypa, som i år skal bemannes av andre klasse, i en liten klasse med i utgangspunktet akkurat nok folk til å bemanne alle postene, skal jeg sørge for et lass med bjørkeløv.

Jeg drømmer om vaktlister og løv. I enhver bakhage ser jeg 17. mai-pynt. Mens vi kjører langs E6 til Sverige ser jeg potensiell pynt langs veikanten. Jeg tenker hardt på all pynten som vokser like nedenfor garasjen. Og klarer liksom ikke slappe helt av.

Det blir litt hektisk å reise til Kløfta 15. mai og stappe bilen full av løv. Men noen må jo gjøre det. Og jeg tør rett og slett ikke gå løs på skogen her jeg bor. 16. mai skal vi pynte med alt løvet. Hvis jeg ikke finner noe, blir det ikke noe å pynte med, da vil det selvsagt ta kortere tid. Men da blir det heller ikke så flott den 17. da. Så jeg føler at jeg må gjøre det.

Si ifra om du har en bjørk i hagen, som du tilfeldigvis skal hogge ned den 15. mai. Gjerne i Oslo. Aller helst på Nordstrand. I nærheten av Solveien.

Som jeg gleder meg til 18. mai i år.

Kommentarer

  1. Oi oi oi, som jeg forstår deg! Jeg er så glad for at JE er blitt så stor at jeg aldri mer skal være i noen 17. mai-komite.....

    SvarSlett
  2. Oh the joys of 17th;)
    Føler med deg og er pittelitt glad at jeg ikke skal gjøre noe annet enn å gå i tog i år.
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Hallo 17.mai-søster:) jeg sitter også i komitè for `nte gang i år, og har samme oppgaver som deg, skaffe gevinster, bake kaker, finne bjørk, servere kaffe, ordne til 16.mai og rydde opp 17. Jeg syns det er litt koselig å være med, men nå har vi liten skole med få elever og dermed har vi også vært hjelpeklasse en del ganger til arrangørklassa, dvs at vi har vært med utallige 17.maièr og ingen unntak i år. Jeg skulle nok ønske at jeg bare kunne gått i tog den dagen, men nå er det en gang slik...isj.. lykke til og håper du får en fin dag med eller uten bjørk:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?