Kjære Expert

Du vet den følelsen, når du er sur og grinete etter en dårlig dag på jobb, og du kommer hjem og har store planer om å svi av 4000 kroner på en ny kjøkkenmaskin? Fordi det muligens gjør humøret litt bedre?

Da er det lurt å vise kundeservice

Planen er altså å kjøpe kjøkkenmaskin. Sist jeg forsøkte det, var det ingen selgere å oppdrive i butikken. Derfor prøver jeg på nytt, optimistisk. Fredag kveld - da er det sikkert stille i butikken?

Kjempestille er det. Tyst som i graven. Kølappen min sier nummer 719. Telleren sier 713. Etter ti minutter står den fortsatt på 713. Det er ingen selgere å spore noe sted

Siden jeg som sagt er litt sur fra før, har jeg ikke tålmodighet til å bruke en hel alenefredag på Expert, og tramper surt ut

Lørdag starter jeg dagen friskt. Hjemme alene. Våken 07.35. Det er klart. En gang kan jeg sove lenge - da er jeg våken før soloppgang

Men jeg får da utnyttet dagen, og begynner med å bestille kjøkkenmaskinen på nettet. Der kan man nemlig velge henting i butikk. Jeg velger butikk og får bekreftelse på bestillingen. - Kom og hent om to timer

Så hvorfor er jeg overrasket over at det faktisk ikke er noen kjøkkenmaskin på Expert tre timer etter bestillingen?

- Har du fått bekreftelse da? sier neket i kassen. Jeg tror hun forstår at jeg ikke er smørblid. Jeg forklarer, med anstrengt høflighet, at siden jeg får lov å velge denne butikken som leverandør, og siden jeg har fått beskjed om å komme to timer etter bestilling, så forventer jeg å få varen. Jeg viser henne eposten der det står

- Det er mulig det kommer en selger om en liten stund, som kan lete etter en maskin. Men det står i lagersystemet at det ikke finnes noen her, sier neket

Hva i alle dager skal selgeren lete etter da?

Jeg forklarer damen i detalj hva jeg mener om lagersystemer som ikke er oppdatert. Ifølge Internett skal jeg nemlig kunne hente kjøkkenmaskinen i alle Expert-butikkene i Oslo. Ifølge lagersystemet må jeg helt til Strømmen

Jeg tror hun forstår hva jeg mener. Og hun har nok også en dårlig dag på jobb. Pay it forward

For å få en slutt på denne lidelsen kjører jeg rett og slett til Strømmen. Der blir jeg spurt av ikke mindre enn tre selgere om jeg trenger hjelp. Jeg får kjøkkenmaskinen og kan dra hjem

Hvor vanskelig kan det være å få til noe sånt på Alna?

Hilsen Dragemamma

PS: grunnen til at jeg insisterer på å bruke Expert til denne handelen, er ikke den gode kundeservicen eller at produktene ikke finnes andre steder. Jeg har et gavekort jeg må bruke

Kommentarer

  1. Jeg er dritimponert over at du fikk hjelp på Strømmen. Det er nemlig en butikk jeg har sluttet å anerkjenne eksistensen til etter en ulykkelig oppvaskmaskin handle for tre år siden. Høydepunktet var da jeg kom i butikken og erklærte at Samsung bør muligens holde seg til telefoner, da oppvaskmaskiner av samme merke ikke vasket rent.
    "Da kjøpte du den ikke av meg", sa den voksne Bergensdamen som sto der. "For jeg hadde anbefalt en AEG". Det skjedde mye annet rundt denne maskinen også, et par småepisoder... men en generell avgjørelse om å ikke handle der mer, står ved lag.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?