Middagsønsker

Minsten blir sulten i bilen hjem fra tante i dag. Og den litt spesielle samtalen utspiller seg (fritt etter hukommelsen):

Blå heisekran??
Mamma: Hvis du er sulten må du vente til vi kommer hjem

Minsten: Jeg vil ha heisekran til middag jeg!

Mamma: Jaha, heisekran?

Minsten: Ja. Men den må stekes først da, i en kjele. Den er litt hard. Men den blå er ikke så hard.

Mamma: Hvordan fanger du den da?

Minsten: Jeg bare gjør sånn her (og viser at han slenger den over skulderen). 

Mamma: Jaha. Er det den gule du skal spise da?

Minsten: Nei, jeg skal ha en blå. Du kan få en gul. Pappa kan få en rød.

Det kommer mer, detaljert, informasjon om kokefasthet og smak og sånn, men jeg husker ikke alt.

Inne langs vannkanten langs Mosseveien er det ganske mange kraner.

Pappa: Her vennen, her kan du finne heisekran til middag

Minsten: Jeg skal jo ikke ha heisekran i dag! Det skal jeg ha i morgen

Så feil kan mammaer og pappaer altså ta. Man fanger ikke heisekraner dagen før de skal spises. De må være dagsferske.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue